درمان پارگی مینیسک زانو

پارگی مینیسک یکی از شایع ترین آسیب های زانو میباشد که اکنون با جراحی قابل درمان است . هر گونه فعالیتی که باعث شود زانو شما به شکل نامتعارفی بچرخد بخصوص زمانی که تمام وزن خود را روی آن قرار می دهید میتواند موجب پارگی مینیسک شود . درمان های متعددی چون قرص  و دارو ، روغن و ورزش های مختلف برای پارگی مینیسک پیشنهاد میشود که با قاطعیت میتوان گفت مطمئن ترین راه درمان جراحی خواهد بود . دکتر پیمان کاظمی  متخصص ارتوپد و جراحی های ارتوپدی در خصوص درمان قطعی این مشکل به شما مشاوره میدهد. برای دریافت نوبت معاینه و استعلام هزینه جراحی پارگی مینیسک زانو با ما تماس بگیرید .

علائم پارگی مینیسک پا

هر یک از زانوهای شما دارای دو تکه غضروف C شکل است که مانند یک بالشتک بین استخوان ساق پا و فمور عمل می کند. پارگی منیسک باعث درد ، تورم و سفتی می شود. همچنین ممکن است انسداد حرکت زانو را احساس کنید و در کشش کامل زانوی خود مشکل داشته باشید.  در واقع در خصوص علائم پارگی مینیسک زانو میتوان گفت اگر منیسک خود را پاره کرده اید، ممکن است 24 ساعت یا بیشتر طول بکشد تا درد و تورم شروع شود، به خصوص اگر پارگی کوچک باشد. ممکن است علائم و نشانه های زیر را در زانوی خود ایجاد کنید:

• یک حس ترکیدن
    تورم یا سفتی
  • درد در ناحیه زانو  به خصوص هنگام چرخاندن یا چرخاندن زانو
  • مشکل در صاف کردن کامل زانو یکی دیگر از علائم پارگی مینیسک زانو میباشد .
  • قفل شدن زانو به طوری که وقتی می خواهید زانو را حرکت دهید ، احساس می کنید که زانو قفل شده است .
  • احساس عقب افتادن زانوی شما در هنگام گام برداشتن  و قدم زدن

راه های درمان پارگی مینیسک زانو

درمان های محافظه کارانه  ای  مانند استراحت، یخ و دارو – گاهی اوقات برای تسکین درد پارگی مینیسک کافی است و به زخم زمان می دهد تا خود به خود بهبود یابد. اما از آنجایی که به تسکین درد اشاره میکنیم نمیتوانیم درمان قطعی را در این روش های درمانی ببینیم مگر اینکه آسیب دیدگ مینیسک زانو در حد اقل باشد . در موارد دیگر که پارگی رخ داده است ، منیسک پاره شده نیاز به جراحی دارد. دکتر پیمان کاظمی متخصص ارتوپد و جراح زانو دارای کورس جراحی زانو از اتریش بوده و در این خصوص به شما مشاوره میدهد .